2019.11.29.

A Microsoft nem számol a virtuális valósággal

A következő Xbox sem kap dedikált VR-headsetet.


Arról órákat lehet vitatkozni, hogy a virtuális valóság, vagyis a VR most akkor bejött-e vagy sem. Az kétségtelen tény, hogy immár tényezőnek számít a videojátékos közösségben, a vásárlók pedig több konkurens megoldás között válogathatnak. Ám az is igaz, hogy igazán nagy sikert ezek egyelőre nem értek el, vagyis az a nagy áttörés, amire a fejlesztőik kezdettől fogva várnak, és amiben reménykednek, egyelőre nem jött el.

 

Vagyis a játékosok egyelőre nem érzik azt, hogy a virtuális valóságban szeretnének mindenképpen játszani. Ez egyfelől azzal magyarázható, hogy maga a VR-élmény még ma is sokak számára rosszullétet okoz, erre pedig egyelőre nincs átfogó megoldás, csak próbálkozások. Másfelől elég elrettentő tényező lehet az olyan VR-rendszerek csillagászati ára, mint az Oculus Rift vagy a HTC Vive. Hozzájuk képest a Sony PlayStation VR-ja egészen olcsónak számít, ám ez azért gyengébb képességekkel is bír.
 


Ami viszont lényeges, hogy a vásárlók részéről a fenti okokból (vagy teljesen más okból) egyelőre nem alakult ki a legküzdhetetlen vágy, hogy VR-rendszert vásároljanak maguknak. És ez lehet az, ami miatt a Microsoft egyelőre ki is marad ebből a buliból. Persze nem teljes mértékben, hiszen ők is összedobtak egy saját megoldást rá Microsoft Mixed Reality néven.

 

Ám a gamer oldalt képviselő ágazatuk, vagyis az Xbox eddig nem kapott saját VR-headsetet és úgy tűnik, a következő generációs változat sem fog. Erről az ágazat vezetője, Phil Spencer beszélt egy interjúban, aki elmondta, nem látja a vásárlói igényt, ami miatt mindenképpen be kellene szállniuk a VR-piacra. Ezért tehát a következő Xbox sem kap majd ilyen kiegészítőt. Már csak azért sem, mert Spencer szerint ez a technológia inkább egyszemélyes élményt kínál, márpedig ők a közösségi játékban hisznek.